Ga verder naar de inhoud

JustRestart: 5 weken na lancering

vrijdag 15 december 2023

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na vijf weken.

Technische problemen

Er werden de afgelopen dagen weinig of geen nieuwe grote technische incidenten of storingen gemeld. Het aantal meldingen begint te dalen.

Oplossingen

Het servicedesk team is nu volledig bemand en opgeleid. De oproepen per telefoon worden daardoor gemiddeld binnen de 80 seconden beantwoord.

Download het uitgebreide rapport van DPA

Digitalisering Collectieve schuldenregeling

JustRestart: een maand na lancering

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na een maand.

Meer lezen
Digitalisering Collectieve schuldenregeling

Status JustRestart na 25 dagen

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na 25 dagen.

Meer lezen
Digitalisering Collectieve schuldenregeling

Dit moet u weten over JustRestart

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd, het nieuwe digitale platform voor het beheer, de opvolging en de behandeling van de procedures van collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering stellen we vast dat er enkele technische problemen zijn. Er wordt dan ook met de hoogste prioriteit gewerkt aan oplossingen.

Meer lezen
Computer
Collectieve schuldenregeling

JustRestart verplicht voor advocaten en schuldbemiddelaars vanaf 2 november 2023

Het centraal register collectieve schuldenregelingen ‘JustRestart’ treedt in werking op 2 november 2023. Dat betekent dat advocaten voor elke actie of handeling in een collectieve schuldenregeling het digitaal dossier moeten gebruiken, zowel ten aanzien van de griffie als ten aanzien van de schuldbemiddelaar. Dat is niet alleen het geval voor de procedures die toelaatbaar worden verklaard vanaf 2 november 2023. Ook in lopende dossiers die dus vóór 2 november 2023 werden toelaatbaar verklaard en nog niet zijn beëindigd, moet de advocaat het digitaal dossier gebruiken.

Meer lezen

Ook interessant

Digitalisering
donderdag 02 mei 2024

Update werking bewindvoering in het Centraal Inschrijvingsregister

Op 18 maart 2024 is het Centraal Inschrijvingsregister voor kandidaat-huurders van sociale woningen van start gegaan. Dat register stelt kandidaten in staat om hun inschrijving online te starten, te bekijken of aan te passen. Zij kunnen evenwel het inschrijvingsdossier niet definitief indienen of bevestigen. Dat kan alleen u als de bewindvoerder of wettelijke vertegenwoordiger. We geven u een update over de werking van het register.

Meer lezen
Digitalisering
donderdag 18 april 2024

Talkshow: Efficiënte klantprocessen

In de derde en laatste aflevering van drie talkshows geeft mr. Pieter-Jan Fransen een inspirerende presentatie over de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering.

Meer lezen