Voorzitter op vrijdag: "Wij moeten alle vrees overwinnen en AI integreren in ons leven en dus ook in ons beroep"
JustRestart: een maand na lancering
Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na een maand.
Status
Technische problemen
Er werden de afgelopen dagen weinig of geen nieuwe grote technische incidenten of storingen gemeld.
Oplossingen
- Zoals eerder al vermeld wordt de servicedesk tijdelijk versterkt. Op dit moment worden de nieuwe mensen opgeleid. Binnenkort zullen ze kunnen starten
- Het tweedelijnsteam van informatica-ontwikkelaar Aginco, de leverancier van het Regsol platform, werd versterkt van 2 naar 6 medewerkers. Vier van hen zijn rechtstreeks in contact met de gebruiker en corrigeren voornamelijk foutieve data.
Download het uitgebreide rapport van DPA
Status JustRestart na 25 dagen
Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na 25 dagen.
Dit moet u weten over JustRestart
Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd, het nieuwe digitale platform voor het beheer, de opvolging en de behandeling van de procedures van collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering stellen we vast dat er enkele technische problemen zijn. Er wordt dan ook met de hoogste prioriteit gewerkt aan oplossingen.
JustRestart verplicht voor advocaten en schuldbemiddelaars vanaf 2 november 2023
Het centraal register collectieve schuldenregelingen ‘JustRestart’ treedt in werking op 2 november 2023. Dat betekent dat advocaten voor elke actie of handeling in een collectieve schuldenregeling het digitaal dossier moeten gebruiken, zowel ten aanzien van de griffie als ten aanzien van de schuldbemiddelaar. Dat is niet alleen het geval voor de procedures die toelaatbaar worden verklaard vanaf 2 november 2023. Ook in lopende dossiers die dus vóór 2 november 2023 werden toelaatbaar verklaard en nog niet zijn beëindigd, moet de advocaat het digitaal dossier gebruiken.
Ook interessant
Update werking bewindvoering in het Centraal Inschrijvingsregister
Op 18 maart 2024 is het Centraal Inschrijvingsregister voor kandidaat-huurders van sociale woningen van start gegaan. Dat register stelt kandidaten in staat om hun inschrijving online te starten, te bekijken of aan te passen. Zij kunnen evenwel het inschrijvingsdossier niet definitief indienen of bevestigen. Dat kan alleen u als de bewindvoerder of wettelijke vertegenwoordiger. We geven u een update over de werking van het register.
Talkshow: Efficiënte klantprocessen
In de derde en laatste aflevering van drie talkshows geeft mr. Pieter-Jan Fransen een inspirerende presentatie over de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering.