Ga verder naar de inhoud

JustRestart: een maand na lancering

vrijdag 08 december 2023

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na een maand.

Status

Technische problemen

Er werden de afgelopen dagen weinig of geen nieuwe grote technische incidenten of storingen gemeld. 

Oplossingen

  • Zoals eerder al vermeld wordt de servicedesk tijdelijk versterkt. Op dit moment worden de nieuwe mensen opgeleid. Binnenkort zullen ze kunnen starten
  • Het tweedelijnsteam van informatica-ontwikkelaar Aginco, de leverancier van het Regsol platform, werd versterkt van 2 naar 6 medewerkers. Vier van hen zijn rechtstreeks in contact met de gebruiker en corrigeren voornamelijk foutieve data.

Download het uitgebreide rapport van DPA

Digitalisering Collectieve schuldenregeling

Status JustRestart na 25 dagen

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na 25 dagen.

Meer lezen
Digitalisering Collectieve schuldenregeling

Dit moet u weten over JustRestart

Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd, het nieuwe digitale platform voor het beheer, de opvolging en de behandeling van de procedures van collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering stellen we vast dat er enkele technische problemen zijn. Er wordt dan ook met de hoogste prioriteit gewerkt aan oplossingen.

Meer lezen
Computer
Collectieve schuldenregeling

JustRestart verplicht voor advocaten en schuldbemiddelaars vanaf 2 november 2023

Het centraal register collectieve schuldenregelingen ‘JustRestart’ treedt in werking op 2 november 2023. Dat betekent dat advocaten voor elke actie of handeling in een collectieve schuldenregeling het digitaal dossier moeten gebruiken, zowel ten aanzien van de griffie als ten aanzien van de schuldbemiddelaar. Dat is niet alleen het geval voor de procedures die toelaatbaar worden verklaard vanaf 2 november 2023. Ook in lopende dossiers die dus vóór 2 november 2023 werden toelaatbaar verklaard en nog niet zijn beëindigd, moet de advocaat het digitaal dossier gebruiken.

Meer lezen

Ook interessant

Databank
Digitalisering
woensdag 28 februari 2024

Digitalisering in de advocatuur: commissies OVB en Avocats.be bundelen de krachten

De commissies digitalisering van de OVB en Avocats.be hebben de handen in elkaar geslagen met een gezamenlijke vergadering over artificiële intelligentie. Wil u zich ook verdiepen in het thema van de digitalisering van de beroepsgroep, dan kan dat op het OVB Congres, waar advocaten diepgaande inzichten kunnen verwerven via meerdere sessies.

Meer lezen
Buren
Digitalisering
vrijdag 16 februari 2024

Inschrijvingen voor sociale woningen vanaf 18 maart 2024: Wat bewindvoerders moeten weten

Vanaf maandag 18 maart 2024 zal deze procedure overgaan naar het Centraal Inschrijvingsregister (CIR), een digitaal webplatform beheerd door het Agentschap Wonen in Vlaanderen. De inschrijfprocedure voor sociale woningen zal vanaf dan anders verlopen. Dit moet u weten.

Meer lezen