JustRestart: 25 dagen na lancering
Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd als het nieuwe digitale platform voor collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering zijn er enkele technische problemen waar met de hoogste prioriteit aan wordt gewerkt. Lees de statusupdate na 25 dagen.
Status
Technische problemen
- Het aantal gemelde problemen bij de servicedesk neemt af.
- We zien een verschuiving in de gemelde problemen: van een divers scala naar voornamelijk problemen met de datakwaliteit.
- De servicedesk wordt tijdelijk versterkt en er werden extra maatregelen getroffen om de prioriteiten en achterstanden efficiënter te beheren.
Oplossingen
- Elke week tot het einde van dit jaar worden er nieuwe releases gepland om de technische problemen aan te pakken.
- De datacorrecties blijven doorgaan, met inzet van griffiers, schuldbemiddelaars, de helpdesk en het ontwikkelingsteam.
De TaskForce bestaande uit vertegenwoordigers van magistraten, griffiers en schuldbemiddelaars, zal wekelijks rapporteren over de status.
Download het uitgebreide rapport van DPA
Ook interessant
Dit moet u weten over JustRestart
Op 2 november 2023 werd JustRestart gelanceerd, het nieuwe digitale platform voor het beheer, de opvolging en de behandeling van de procedures van collectieve schuldenregeling. Sinds de lancering stellen we vast dat er enkele technische problemen zijn. Er wordt dan ook met de hoogste prioriteit gewerkt aan oplossingen.
JustRestart verplicht voor advocaten en schuldbemiddelaars vanaf 2 november 2023
Het centraal register collectieve schuldenregelingen ‘JustRestart’ treedt in werking op 2 november 2023. Dat betekent dat advocaten voor elke actie of handeling in een collectieve schuldenregeling het digitaal dossier moeten gebruiken, zowel ten aanzien van de griffie als ten aanzien van de schuldbemiddelaar. Dat is niet alleen het geval voor de procedures die toelaatbaar worden verklaard vanaf 2 november 2023. Ook in lopende dossiers die dus vóór 2 november 2023 werden toelaatbaar verklaard en nog niet zijn beëindigd, moet de advocaat het digitaal dossier gebruiken.
Ook interessant
Digitaliseringswetten I, Ibis en II: een digitale bloemlezing
Tijdens de laatste maanden van deze legislatuur heeft de Kamer nog drie wetsontwerpen van de minister van Justitie goedgekeurd die bijdragen tot de digitalisering van de werking van justitie. We geven u een overzicht van de belangrijkste bepalingen die de advocatuur aanbelangen.
Update werking bewindvoering in het Centraal Inschrijvingsregister
Op 18 maart 2024 is het Centraal Inschrijvingsregister voor kandidaat-huurders van sociale woningen van start gegaan. Dat register stelt kandidaten in staat om hun inschrijving online te starten, te bekijken of aan te passen. Zij kunnen evenwel het inschrijvingsdossier niet definitief indienen of bevestigen. Dat kan alleen u als de bewindvoerder of wettelijke vertegenwoordiger. We geven u een update over de werking van het register.