Ga verder naar de inhoud

Talkshow: Marketing & social media

In deze talkshow geeft An Haenen een inspirerende presentatie over de totstandkoming en uitvoering van de digitale marketingcommunicatiestrategie van Sirius Legal, gericht op Inspire, Educate, Deliver, met als doel klanten te werven en behouden. Ze geeft u ook 5 gouden tips van digitale communicatie.

Auteur

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie
Nina Van Cauwenberge

Deel dit artikel

Talkshow Marketing & social media

An Haenen geeft een inkijk in de digitale marketingcommunicatiestrategie van Sirius Legal, die zich richt op het aantrekken en behouden van klanten door middel van de principes 'Inspire, Educate, Deliver'. Die strategie omvat vijf gouden tips voor digitale communicatie, waaronder het toegankelijk maken van mensen en diensten op de website, het bieden van probleemoplossende content en het genereren van verkeer naar de website.

Na de presentatie volgt een levendig driegesprek onder leiding van Jeroen Zweers, eigenaar van NOUN #TheLegalInnovationAgency en oprichter van Dutch Legal Tech, en met bestuurder Erik Valgaeren. Verschillende belangrijke thema's komen aan bod, waaronder de noodzaak en deontologie van online marketing voor advocaten, de toepasbaarheid van de aanpak van Sirius Legal voor andere advocatenkantoren, essentiële stappen die advocaten moeten nemen, en het selecteren van geschikte communicatiekanalen.

Tijdens de uitzending krijgt u ook interessante cijfers gepresenteerd over het gebruik van websites en sociale media door advocaten en advocatenkantoren, evenals opkomende trends in sociale media.

An Haenen is Marketing & Relationships Manager bij Sirius Legal. Ze heeft 20 jaar ervaring in marketing en communicatie en is lid van Consulegis, een internationaal netwerk van onafhankelijke advocatenkantoren, bedrijfsjuristen en aanverwante professionele adviseurs.

Met Expeditie Digitaal willen we advocaten laten zien dat digitale innovatie helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, louter voordeel biedt en ook nog eens heel leuk is. Daarom bieden we u inspiratie en handvatten om uw praktijk toekomstbestendig te maken.
— Erik Valgaeren, bestuurder digitalisering

Drie talkshows

Om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, is technologische innovatie van onze dienstverlening een noodzaak. Niet alleen om in kwaliteit tegemoet te kunnen komen aan de wensen van de klant, ook om onze praktijken efficiënter in te richten. We zien in de advocatuur dan ook steeds meer digitalisering plaatsvinden. Maar lang niet iedereen plukt de digitale vruchten. Het ontbreekt ons vaak aan tijd en interesse om dat te ontdekken. Zo komen we achterop en kunnen we de steeds verdergaande technologische ontwikkelingen niet meer bijbenen.

Daarom inspireren we u met deze drie talkshows:

  1. AI in de praktijk van een advocaat - met presentatie van mr. Stephane Criel
  2. Marketing en social media - met presentatie van An Haenen
  3. Efficiënte klantprocessen - met presentatie van mr. Pieter-Jan Franssen

Nog vragen? Onze specialisten ter zake

Ontdek alle medewerkers

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie

Gerelateerd nieuws

Deze berichten verschenen recent:
Kantoororganisatie Digitalisering
vrijdag 17 oktober 2025

Arrest Gentse hof van beroep benadrukt noodzaak van zorgvuldigheid bij gebruik van artificiële intelligentie

In een recent arrest van het hof van beroep te Gent gaat het hof rechtstreeks in op het onzorgvuldig gebruik van artificiële intelligentie door de raadsman van één van de partijen. De conclusie van de raadsman bevatte een waslijst aan verkeerde citaten uit bestaande wetsartikelen en verwijzingen naar onbestaande rechtspraak en rechtsleer. Het arrest maakt pijnlijk duidelijk dat advocaten uitermate voorzichtig en zorgvuldig moeten omspringen met artificiële intelligentie. Wie dat nalaat, riskeert een tuchtrechtelijke sanctie of kan burgerrechtelijk aansprakelijk worden gesteld door zijn of haar cliënt.

Meer lezen
Cybercriminaliteit Digitalisering
donderdag 02 oktober 2025

Nieuwe aanmeldmogelijkheid met de MyGov.be app vanaf 14 oktober 2025

Vanaf 14 oktober 2025 kunt u zich aanmelden op alle DPA- en OVB-applicaties met de MyGov.be app, naast de bestaande mogelijkheden.

Meer lezen
Kantoororganisatie Digitalisering Beroepsgeheim
vrijdag 12 september 2025

Peppol (e-facturatie) en beroepsgeheim: dit moet u weten

De Wet van 6 februari 2024 voert vanaf 1 januari 2026 een verplichte gestructureerde elektronische facturatie in tussen Belgische btw-plichtige ondernemingen. Deze facturatie verloopt via het Peppol-systeem. We wijzen u op het belang van uw beroepsgeheim bij het factureren aan btw-plichtige cliënten via dit systeem.

Meer lezen
Kantoororganisatie Digitalisering
vrijdag 12 september 2025

Peppol (e-facturatie) en rechtsbijstandsverzekeraars: dit moet u weten

De Wet van 6 februari 2024 voert vanaf 1 januari 2026 een verplichte gestructureerde elektronische facturatie in tussen Belgische btw-plichtige ondernemingen. Die elektronische facturatie verloopt via het Peppol-systeem. Verzekeringsmaatschappijen zijn echter voor hun verzekeringsactiviteiten niet btw-plichtig en vallen daardoor niet onder deze verplichting tot e-facturatie via Peppol.

Meer lezen
Digitalisering
vrijdag 12 september 2025

Gelijke bewijskracht uittreksels Rijksregister en gemeentelijke attesten

Op 2 september 2025 werd een gezamenlijke omzendbrief gepubliceerd door de minister van Justitie, Annelies Verlinden, en de minister van Binnenlandse Zaken, Bernard Quintin. Deze omzendbrief heeft betrekking op de harmonisatie van de bewijskracht van de uittreksels uit het Rijksregister van het DPA enerzijds, en de gemeentelijke getuigschriften en attesten anderzijds.

Meer lezen
Digitalisering
donderdag 21 augustus 2025

Vanaf 25 augustus: inloggen enkel nog via itsme®,e-ID of wachtwoord

Vanaf 25 augustus kan u niet langer met uw advocatenkaart inloggen op de DPA- en OVB-applicaties, noch op onze website (www.ordevanvlaamsebalies.be).

Meer lezen
Digitalisering
woensdag 25 juni 2025

Ontwikkelde u een digitale tool om uw kantoorwerking te versterken?

Steeds meer advocaten ontwikkelen zelf digitale oplossingen die hun kantoorwerking efficiënter, klantgerichter of duurzamer maken. Die innovatie willen we in de kijker plaatsen in een nieuwe rubriek op de website van de Orde van Vlaamse Balies: “AI van en voor confraters.”

Meer lezen
Digitalisering
dinsdag 24 juni 2025

Vervalt uw advocatenkaart binnenkort?

Vanaf augustus 2025 vervallen heel wat advocatenkaarten. Ook in de maanden nadien zullen nog heel wat kaarten hun geldigheid verliezen. De kans is dus reëel dat ook uw kaart binnenkort moet worden vervangen. Lees hoe u dat eenvoudig doet.

Meer lezen
Digitalisering
vrijdag 20 juni 2025

Nieuwe sessie online over AI en het opstellen van documenten

Artificiële Intelligentie wordt steeds vaker deel van onze dagelijkse praktijk. Met Expeditie Digitaal ontdekt u hoe eenvoudige AI-toepassingen uw dagelijkse praktijk kunnen versterken. In drie korte online sessies tonen we hoe u AI vandaag al kunt inzetten in de verschillende fases van een dossier. Daarmee sluiten we aan op onze bestaande AI-richtlijnen. In deze nieuwe sessie focussen we op het opstellen van documenten en hoe slimme automatisering u kan ondersteunen bij het opstellen van ontslagdocumenten en processtukken.

Meer lezen