Ga verder naar de inhoud

Talkshow: Marketing & social media

In deze talkshow geeft An Haenen een inspirerende presentatie over de totstandkoming en uitvoering van de digitale marketingcommunicatiestrategie van Sirius Legal, gericht op Inspire, Educate, Deliver, met als doel klanten te werven en behouden. Ze geeft u ook 5 gouden tips van digitale communicatie.

Auteur

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie
Nina Van Cauwenberge

Deel dit artikel

Talkshow Marketing & social media

An Haenen geeft een inkijk in de digitale marketingcommunicatiestrategie van Sirius Legal, die zich richt op het aantrekken en behouden van klanten door middel van de principes 'Inspire, Educate, Deliver'. Die strategie omvat vijf gouden tips voor digitale communicatie, waaronder het toegankelijk maken van mensen en diensten op de website, het bieden van probleemoplossende content en het genereren van verkeer naar de website.

Na de presentatie volgt een levendig driegesprek onder leiding van Jeroen Zweers, eigenaar van NOUN #TheLegalInnovationAgency en oprichter van Dutch Legal Tech, en met bestuurder Erik Valgaeren. Verschillende belangrijke thema's komen aan bod, waaronder de noodzaak en deontologie van online marketing voor advocaten, de toepasbaarheid van de aanpak van Sirius Legal voor andere advocatenkantoren, essentiële stappen die advocaten moeten nemen, en het selecteren van geschikte communicatiekanalen.

Tijdens de uitzending krijgt u ook interessante cijfers gepresenteerd over het gebruik van websites en sociale media door advocaten en advocatenkantoren, evenals opkomende trends in sociale media.

An Haenen is Marketing & Relationships Manager bij Sirius Legal. Ze heeft 20 jaar ervaring in marketing en communicatie en is lid van Consulegis, een internationaal netwerk van onafhankelijke advocatenkantoren, bedrijfsjuristen en aanverwante professionele adviseurs.

Met Expeditie Digitaal willen we advocaten laten zien dat digitale innovatie helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, louter voordeel biedt en ook nog eens heel leuk is. Daarom bieden we u inspiratie en handvatten om uw praktijk toekomstbestendig te maken.
— Erik Valgaeren, bestuurder digitalisering

Drie talkshows

Om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, is technologische innovatie van onze dienstverlening een noodzaak. Niet alleen om in kwaliteit tegemoet te kunnen komen aan de wensen van de klant, ook om onze praktijken efficiënter in te richten. We zien in de advocatuur dan ook steeds meer digitalisering plaatsvinden. Maar lang niet iedereen plukt de digitale vruchten. Het ontbreekt ons vaak aan tijd en interesse om dat te ontdekken. Zo komen we achterop en kunnen we de steeds verdergaande technologische ontwikkelingen niet meer bijbenen.

Daarom inspireren we u met deze drie talkshows:

  1. AI in de praktijk van een advocaat - met presentatie van mr. Stephane Criel
  2. Marketing en social media - met presentatie van An Haenen
  3. Efficiënte klantprocessen - met presentatie van mr. Pieter-Jan Franssen

Nog vragen? Onze specialisten ter zake

Ontdek alle medewerkers

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie

Gerelateerd nieuws

Deze berichten verschenen recent:
Digitalisering
vrijdag 06 juni 2025

Nieuwe sessie online over AI en dossieronderzoek

Artificiële Intelligentie wordt steeds vaker deel van onze dagelijkse praktijk. Met Expeditie Digitaal ontdekt u hoe eenvoudige AI-toepassingen uw dagelijkse praktijk kunnen versterken. In drie korte online sessies tonen we hoe u AI vandaag al kunt inzetten in de verschillende fases van een dossier. Daarmee sluiten we aan op onze bestaande AI-richtlijnen.

Meer lezen
Digitalisering
vrijdag 23 mei 2025

Nieuwe online reeks: AI slim inzetten in uw advocatenpraktijk

Artificiële Intelligentie wordt steeds vaker deel van onze dagelijkse praktijk. Met Expeditie Digitaal ontdekt u hoe eenvoudige AI-toepassingen uw dagelijkse praktijk kunnen versterken. In drie korte online sessies tonen we hoe u AI vandaag al kunt inzetten in de verschillende fases van een dossier.

Meer lezen
Digitalisering Rechtstaat
woensdag 07 mei 2025

Rechtstaat en digitale uitdagingen: een Europese blik vooruit

De rechtstaat staat onder druk. Wat betekent dit fundamentele principe vandaag nog in een Europa dat geconfronteerd wordt met toenemende uitdagingen op het vlak van mensenrechten, toegang tot justitie en technologische regulering? Neem deel aan de studiedag daarover op 23 mei 2025.

Meer lezen
Databank
Digitalisering
woensdag 23 april 2025

Toegang Rijksregister - twee extra velden

Op 23 december 2024 breidde de minister van Binnenlandse Zaken de toegangsrechten van advocaten tot het Rijksregister uit. Dankzij die nieuwe machtiging, die minstens één jaar geldig blijft, kunnen advocaten voortaan twee extra gegevens uit het Rijksregister raadplegen.

Meer lezen
Databank
Digitalisering
maandag 31 maart 2025

Toegang Databank voor de Akten van de Burgerlijke Stand

Sinds 1 januari 2025 is de toegang van advocaten tot de Databank voor de Akten van de Burgerlijke Stand (DABS) ingeperkt. Nieuwe wettelijke bepalingen vereisen een protocol tussen de Ordes en de FOD Justitie, maar ondanks onze inspanningen is dit protocol nog niet opgesteld. Daardoor ondervinden advocaten moeilijkheden bij het verkrijgen van akten van de burgerlijke stand.

Meer lezen
Arbeids- & socialezekerheidsrecht Familierecht Digitalisering
dinsdag 11 maart 2025

Onderzoek naar digitale hulpmiddelen in arbeids- en familierecht: uw input telt!

De Europese Unie wil de toegang tot de rechter verbeteren en de digitalisering van gerechtelijke procedures versterken. Neem 10 minuten de tijd om een vragenlijst in te vullen over het gebruik van digitale tools in arbeids- en familierechtelijke procedures.

Meer lezen
Digitalisering
dinsdag 18 februari 2025

Aansturing van de digitale transformatie van Justitie

Samen met Avocats.be namen we vandaag deel aan een hoorzitting in de commissie Justitie naar aanleiding van een kritisch rapport van het Rekenhof over de digitalisering van Justitie. Tijdens deze hoorzitting werd de rol van de advocatuur in de digitale transformatie toegelicht en werden knelpunten en noodzakelijke verbeteringen besproken.

Meer lezen
Geld & factuur
Kantoororganisatie Digitalisering
donderdag 13 februari 2025

E-facturatie: alles wat u praktisch moet weten

De Wet van 6 februari 2024 voert een verplichte gestructureerde elektronische facturering in tussen Belgische btw-plichtige ondernemingen. Dat moet niet alleen de btw-gegevensstromen tussen bedrijven en de FOD Financiën moderniseren, maar ook leiden tot snellere betalingen, lagere kosten en efficiëntere verwerking van facturen. Wat betekent dit concreet voor uw advocatenkantoor? We beantwoorden uw belangrijkste vragen en helpen u op weg.

Meer lezen
Digitalisering
woensdag 12 februari 2025

Technologie in de advocatuur: AI en Legal Tech in volle evolutie

De juridische sector evolueert snel. Automatisering en slimme software maken advocaten efficiënter, maar roepen ook vragen op over verantwoordelijk gebruik. Om daarop in te spelen, hebben wij samen met Avocats.be AI-richtlijnen opgesteld. Wil u meer weten over deze en andere technologische evoluties? Kom dan op 21 februari naar het congres Technologie en Recht, waar experts en Legal Tech-spelers de impact van digitalisering op de advocatuur bespreken.

Meer lezen