Ga verder naar de inhoud

Talkshow: Efficiënte klant­pro­ces­sen

Mr. Pieter-Jan Fransen geeft een inspirerende presentatie over de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering.

Auteur

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie
Nina Van Cauwenberge

Deel dit artikel

Talkshow Efficiënte klant­pro­ces­sen

Mr. Pieter-Jan Fransen geeft een praktische inkijk in de klantprocessen van zijn eigen kantoor. Hij focust op de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering. Hij besteedt ook aandacht aan het belang van KPI's.

Na de presentatie volgt een levendig driegesprek onder leiding van Jeroen Zweers, eigenaar van NOUN #TheLegalInnovationAgency en oprichter van Dutch Legal Tech, en met bestuurder Erik Valgaeren. Verschillende belangrijke thema's komen aan bod, waaronder de implementatie-eisen en vereisten, de kostenimplicaties, de vereiste technische kennis en vaardigheden en de klantreacties op de veranderingen in dienstverlening.

Tijdens de uitzending krijgt u ook interessante cijfers gepresenteerd over efficiënte klant- en kantoorprocessen in de advocatuur.

Pieter-Jan Franssen is als advocaat verbonden aan de Limburgse balie en oprichter van het kantoor Koraal. Daarnaast is hij mede-oprichter van het legal tech & design agency Ethel. Hij was lid van de raad van de Orde van balie Limburg en van de OVB-commissie digitalisering.

Met Expeditie Digitaal willen we advocaten laten zien dat digitale innovatie helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, louter voordeel biedt en ook nog eens heel leuk is. Daarom bieden we u inspiratie en handvatten om uw praktijk toekomstbestendig te maken.
— Erik Valgaeren, bestuurder digitalisering

Om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, is technologische innovatie van onze dienstverlening een noodzaak. Niet alleen om in kwaliteit tegemoet te kunnen komen aan de wensen van de klant, ook om onze praktijken efficiënter in te richten. We zien in de advocatuur dan ook steeds meer digitalisering plaatsvinden. Maar lang niet iedereen plukt de digitale vruchten. Het ontbreekt ons vaak aan tijd en interesse om dat te ontdekken. Zo komen we achterop en kunnen we de steeds verdergaande technologische ontwikkelingen niet meer bijbenen.

Daarom inspireren we u met deze drie talkshows:

  1. AI in de praktijk van een advocaat - met presentatie van mr. Stephane Criel
  2. Marketing en social media - met presentatie van An Haenen
  3. Efficiënte klantprocessen - met presentatie van mr. Pieter-Jan Franssen

Nog vragen? Onze specialisten ter zake

Ontdek alle medewerkers

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie

Gerelateerd nieuws

Deze berichten verschenen recent:
Digitalisering
woensdag 25 juni 2025

Ontwikkelde u een digitale tool om uw kantoorwerking te versterken?

Steeds meer advocaten ontwikkelen zelf digitale oplossingen die hun kantoorwerking efficiënter, klantgerichter of duurzamer maken. Die innovatie willen we in de kijker plaatsen in een nieuwe rubriek op de website van de Orde van Vlaamse Balies: “AI van en voor confraters.”

Meer lezen
Digitalisering
dinsdag 24 juni 2025

Vervalt uw advocatenkaart binnenkort?

Vanaf augustus 2025 vervallen heel wat advocatenkaarten. Ook in de maanden nadien zullen nog heel wat kaarten hun geldigheid verliezen. De kans is dus reëel dat ook uw kaart binnenkort moet worden vervangen. Lees hoe u dat eenvoudig doet.

Meer lezen
Digitalisering
vrijdag 20 juni 2025

Nieuwe sessie online over AI en het opstellen van documenten

Artificiële Intelligentie wordt steeds vaker deel van onze dagelijkse praktijk. Met Expeditie Digitaal ontdekt u hoe eenvoudige AI-toepassingen uw dagelijkse praktijk kunnen versterken. In drie korte online sessies tonen we hoe u AI vandaag al kunt inzetten in de verschillende fases van een dossier. Daarmee sluiten we aan op onze bestaande AI-richtlijnen. In deze nieuwe sessie focussen we op het opstellen van documenten en hoe slimme automatisering u kan ondersteunen bij het opstellen van ontslagdocumenten en processtukken.

Meer lezen
Digitalisering
vrijdag 06 juni 2025

Nieuwe sessie online over AI en dossieronderzoek

Artificiële Intelligentie wordt steeds vaker deel van onze dagelijkse praktijk. Met Expeditie Digitaal ontdekt u hoe eenvoudige AI-toepassingen uw dagelijkse praktijk kunnen versterken. In drie korte online sessies tonen we hoe u AI vandaag al kunt inzetten in de verschillende fases van een dossier. Daarmee sluiten we aan op onze bestaande AI-richtlijnen.

Meer lezen
Digitalisering
vrijdag 23 mei 2025

Nieuwe online reeks: AI slim inzetten in uw advocatenpraktijk

Artificiële Intelligentie wordt steeds vaker deel van onze dagelijkse praktijk. Met Expeditie Digitaal ontdekt u hoe eenvoudige AI-toepassingen uw dagelijkse praktijk kunnen versterken. In drie korte online sessies tonen we hoe u AI vandaag al kunt inzetten in de verschillende fases van een dossier.

Meer lezen
Digitalisering Rechtstaat
woensdag 07 mei 2025

Rechtstaat en digitale uitdagingen: een Europese blik vooruit

De rechtstaat staat onder druk. Wat betekent dit fundamentele principe vandaag nog in een Europa dat geconfronteerd wordt met toenemende uitdagingen op het vlak van mensenrechten, toegang tot justitie en technologische regulering? Neem deel aan de studiedag daarover op 23 mei 2025.

Meer lezen
Databank
Digitalisering
woensdag 23 april 2025

Toegang Rijksregister - twee extra velden

Op 23 december 2024 breidde de minister van Binnenlandse Zaken de toegangsrechten van advocaten tot het Rijksregister uit. Dankzij die nieuwe machtiging, die minstens één jaar geldig blijft, kunnen advocaten voortaan twee extra gegevens uit het Rijksregister raadplegen.

Meer lezen
Databank
Digitalisering
maandag 31 maart 2025

Toegang Databank voor de Akten van de Burgerlijke Stand

Sinds 1 januari 2025 is de toegang van advocaten tot de Databank voor de Akten van de Burgerlijke Stand (DABS) ingeperkt. Nieuwe wettelijke bepalingen vereisen een protocol tussen de Ordes en de FOD Justitie, maar ondanks onze inspanningen is dit protocol nog niet opgesteld. Daardoor ondervinden advocaten moeilijkheden bij het verkrijgen van akten van de burgerlijke stand.

Meer lezen
Arbeids- & socialezekerheidsrecht Familierecht Digitalisering
dinsdag 11 maart 2025

Onderzoek naar digitale hulpmiddelen in arbeids- en familierecht: uw input telt!

De Europese Unie wil de toegang tot de rechter verbeteren en de digitalisering van gerechtelijke procedures versterken. Neem 10 minuten de tijd om een vragenlijst in te vullen over het gebruik van digitale tools in arbeids- en familierechtelijke procedures.

Meer lezen