Ga verder naar de inhoud

Expeditie Digitaal Talkshow: Efficiënte klant­pro­ces­sen

donderdag 18 april 2024

In de derde en laatste aflevering van drie talkshows geeft mr. Pieter-Jan Fransen een inspirerende presentatie over de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering.

Nina Van Cauwenberge

Coördinator communicatie
Nina Van Cauwenberge

Deel dit artikel

Talkshow Efficiënte klant­pro­ces­sen

Mr. Pieter-Jan Fransen geeft een praktische inkijk in de klantprocessen van zijn eigen kantoor. Hij focust op de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering. Hij besteedt ook aandacht aan het belang van KPI's.

Na de presentatie volgt een levendig driegesprek onder leiding van Jeroen Zweers, eigenaar van NOUN #TheLegalInnovationAgency en oprichter van Dutch Legal Tech, en met bestuurder Erik Valgaeren. Verschillende belangrijke thema's komen aan bod, waaronder de implementatie-eisen en vereisten, de kostenimplicaties, de vereiste technische kennis en vaardigheden en de klantreacties op de veranderingen in dienstverlening.

Tijdens de uitzending krijgt u ook interessante cijfers gepresenteerd over efficiënte klant- en kantoorprocessen in de advocatuur.

Pieter-Jan Franssen is als advocaat verbonden aan de Limburgse balie en oprichter van het kantoor Koraal. Daarnaast is hij mede-oprichter van het legal tech & design agency Ethel. Hij was lid van de raad van de Orde van balie Limburg en van de OVB-commissie digitalisering.

Drie talkshows

Om onze cliënten zo goed mogelijk van dienst te zijn, is technologische innovatie van onze dienstverlening een noodzaak. Niet alleen om in kwaliteit tegemoet te kunnen komen aan de wensen van de klant, ook om onze praktijken efficiënter in te richten. We zien in de advocatuur dan ook steeds meer digitalisering plaatsvinden. Maar lang niet iedereen plukt de digitale vruchten. Het ontbreekt ons vaak aan tijd en interesse om dat te ontdekken. Zo komen we achterop en kunnen we de steeds verdergaande technologische ontwikkelingen niet meer bijbenen.

Met Expeditie Digitaal willen we advocaten laten zien dat digitale innovatie helemaal niet moeilijk hoeft te zijn, louter voordeel biedt en ook nog eens heel leuk is. Daarom bieden we u inspiratie en handvatten om uw praktijk toekomstbestendig te maken.
— Erik Valgaeren, bestuurder digitalisering

Daarom inspireren we u met deze drie talkshows:

  1. AI in de praktijk van een advocaat - met presentatie van mr. Stephane Criel
  2. Marketing en social media - met presentatie van An Haenen
  3. Efficiënte klantprocessen - met presentatie van mr. Pieter-Jan Franssen

Kom naar het OVB Congres Meer weten?

Op vrijdag 26 april 2024 vindt het OVB Congres 'De Magie van het Recht' plaats in het Elisabeth Center in Antwerpen. We trakteren u daar op heel wat boeiende sessies, onder andere over digitalisering.

Ook interessant

Kantoororganisatie Digitalisering
woensdag 03 april 2024

Wat weet u over de elektronische handtekening?

We merken dat er bij advocaten vooral vragen rijzen over elektronische handtekeningen. De wetgeving is bijzonder complex en vindt u terug in de eIDAS-verordening en de Wet van 21 juli 2016 tot uitvoering en aanvulling daarvan. Hier leest u alvast de basisinformatie.

Meer lezen
Geld & factuur
Kantoororganisatie Digitalisering
woensdag 03 april 2024

E-facturatie, bent u klaar?

Recent is de Wet van 6 februari 2024 tot wijziging van het btw-wetboek en het WIB 1992 wat de invoering van de verplichting tot elektronische facturering betreft goedgekeurd. Concreet heeft deze wet als gevolg dat voor alle transacties tussen Belgische btw-plichtige ondernemingen vanaf 2026 verplicht een elektronische factuur zal moeten opgesteld worden. Ook advocaten zullen dus verplicht een elektronische factuur moeten opstellen wanneer zij b2b factureren.

Meer lezen