Schijven waarop erelonen curatoren berekend worden voor vijfde keer verhoogd met 5%
Voorzitter op vrijdag: "Diep vanbinnen gaat het om meer dan de staat van het gerechtsgebouw"
OVB lanceert nieuwe website ter vervanging van het Privaat Luik
Vanaf vandaag kan u voor alle informatie voor en over uw beroep terecht op deze gloednieuwe website! Die vervangt het Privaat Luik dat vanaf vandaag niet meer raadpleegbaar is.
Nina Van Cauwenberge
Sarah Roggeman
Enkele belangrijke punten
Publiek toegankelijk
De website is publiek toegankelijk. U hoeft dus niet meer in te loggen om alle basisinformatie te consulteren.
Confidentiële informatie, zoals uw persoonlijke informatie of info die alleen voor u als advocaat belangrijk is, blijft wel afgeschermd door een login. Die is dezelfde als diegene die u vandaag kent, via DPA. Daar verandert dus niets. U zal dus nog steeds moeten inloggen als u bijvoorbeeld uw punten permanente vorming of uw verzekeringspolis wil raadplegen.
Inhoud
In de ‘Kennisbank’ vindt u alle juridische en praktische informatie die u als advocaat nodig kan hebben bij de uitoefening van uw beroep. Die staat gebundeld per thema. Al ons juridisch nieuws vindt u dan weer terug in onze nieuwsrubriek, en een bundeling daarvan ontvangt u tweewekelijks via onze nieuwsbrief OrdeExpress.
Focus op gebruiksvriendelijkheid
We zetten in op een gebruiksvriendelijke website waar u eenvoudig alle informatie vindt die u nodig heeft. Vindt u toch niet wat u zoekt, dan kan u gebruik maken van de zoekfunctie. Via een meebewegende zoekbalk onderaan op elke webpagina vindt u zo altijd wat u zoekt.
De nieuwe website vormt het sluitstuk van onze online communicatiestrategie: advocaat.be als toegankelijke informatiebron voor de rechtzoekende en ordevanvlaamsebalies.be als betrouwbaar instrument voor de advocaat.
Vragen?
Heeft u een technische vraag? Neem dan contact op met onze service desk op servicedesk@ordevanvlaamsebalies.be of op 02 307 70 30.
Heeft u een algemene vraag? Neem dan contact op met ons op info@ordevanvlaamsebalies.be.
Ook interessant
Talkshow: Efficiënte klantprocessen
In de derde en laatste aflevering van drie talkshows geeft mr. Pieter-Jan Fransen een inspirerende presentatie over de inzet van digitale tools om dienstverleningsprocessen efficiënter te maken door de klant centraal te plaatsen. Denk daarbij aan een digitaal cliëntenportaal en automatische facturering.
Wat weet u over de elektronische handtekening?
We merken dat er bij advocaten vooral vragen rijzen over elektronische handtekeningen. De wetgeving is bijzonder complex en vindt u terug in de eIDAS-verordening en de Wet van 21 juli 2016 tot uitvoering en aanvulling daarvan. Hier leest u alvast de basisinformatie.